Dit is een case van DPG Media.

 

Lokaler dan de slager om de hoek wordt het niet. Iedereen kent zijn of haar slager in de buurt. Zo ook Slagerij van Dorp, Gevestigd in Rotterdam. Naast bekendheid wilde de slagerij ook een voorkeurspositie krijgen bij de consument boven andere slagers in de buurt.

 

Aanpak

Slagerij van Dorp kiest voor de huis-aan-huiskrant als hyperlokaal communicatiemiddel. Het bedrijf plaatst frequent advertenties in de verschillende deeledities van de Havenloods, de huis-aan-huiskrant van de regio waar de slagerij is gevestigd. Zo maakt het bedrijf met één advertentie de aanbiedingen van die week bekend. Dit is efficiënt en zorgt voor consistentie in de communicatie.

 

Ervaring

Deze wekelijkse aanbiedingen in combinatie met het betrouwbare nieuwsmerk dat het huis-aan-huisblad is, zorgt ervoor dat de lezer een voorkeur ontwikkelt om de volgende keer naar deze slagerij te gaan. En door het grote lokale bereik van het huis-aan-huisblad, dat als enige medium nog bij iedereen thuisbezorgd wordt, kan er bij veel potentiële klanten naamsbekendheid voor Slagerij van Dorp gecreëerd worden.

Vanwege het hyperlokale karakter van de huis-aan-huiskrant kiest Slagerij van Dorp voor het adverteren in dit medium.